Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Saya Dah Dapat, Awak?

Annyeong,

Ha, tahu tak saya dapat apa? Saya dapat SESUATU YANG BUAT SAYA TERSENYUM BILA SAYA FIKIRKANNYA. HAHA! A bit little COMEL dekat situ, kan? :) Okay, nak tahu saya dapat apa? Saya dapat GREEN LIGHT! Mungkin lah ada antara awak-awak dah dapat lama dah pun, tapi nak buat macam mana, saya baru saja dapat. :(

Ha? GREEN LIGHT? Yang traffic light dekat jalan raya, ho? Ada ke orang dapat untuk diri sendiri? :O HAHA! Of course, TAK. Saya punya green light berfungsi lebih kurang sama macam yang atas jalan raya tapi dia punya hala tuju lain sikit. Meh nak tunjuk saya punya GREEN LIGHT bentuk macam mana. :)



Ini dia conversation between my mummy and I. HAHA! Nampak comel bila dua beranak ber-text menge-text, kan? Macam saya cakap tadi lah, mungkin ada antara awak-awak dah dapat lama dah green light dari parents untuk mempunyai BUAH HATI tapi saya baru saja dapat. So lepas ini boleh lah ajak si dia datang rumah. WAHHH. :D gaya macam ada, kan? Padahal tak, pun. Sebenarnya saya bukan nak green light untuk ber-cinta ber-couple bagai, bukan bukan. Saya jadi SELOK SEKEJAP bila my mummy bercakap tentang jodoh. Seems like my mummy pun tak sabar nak dapat menantu, kan? Like mummy like daughter lah. HAHA! Si anak tak sabar nak kahwin, si ibu tak sabar nak dapat menantu dan mungkin cucu. What the ..... HAHA! Dah dah, stop dekat situ. Tapi tak adalah saya nak terus cari PAKWE @ BALAK @ CALON SUAMI bila my mummy dah bagi green light sebab semuanya saya dah serahkan pada Tuhan Yang Maha Esa, so just follow the flow. Senang, kan? Bila dah tiba masa dia, saya jemput lah kalian, yeee. :)

p.s. Just wanna share my ke-SELOK-an. (^_^)V peace!

4 orang doakan FATIN MIRA jadi ENGINEER:

Malaysian Boy said...

Setuju pasal follow the flow tu tapi kan.em,kalau tunggu je jodoh tu mcm bulan jatuh ke riba.Kire ok ke?

Kalau jodoh tu tak sampai2 cane pulak?

Kalau nak cari pulak taknak couple jd cane ye?emm

A little bit confusing about that.

Fatin Mira said...

@legendary wariner hmmm, kalau x sampai-sampai, make a first step pun boleh. minta tlg dari ustaz-ustaz, carikan jodoh yg baik. biasanya org yg baik akan jodohkan kita dgn org yg baik. berkait dgn x nak couple tapi nk cari, mcm td lah. cari then mohon petunjuk dari Allah SWT by solat sunat istikharah, then kahwin. :)

Malaysian Boy said...

@Fatin Mira
huh.talk about future aku.heh.okayh. I think I got your point.thank you ya.btw, selamat hari raya.

Fatin Mira said...

@legendary wariner haha. actually x tahu sgt nk ckp psl jodoh-jodoh sbb x ada pengalaman lg. btw, selamat hari raya too. :D