Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Cinta Datang Lagi

LOVE MARRIAGE or ARRANGED MARRIAGE

1 tajuk yang hangat diperkatakan dan dipersoalkan dalam benak hati ku. Salah ke kalau kita bercakap pasal kahwin??? Come on lah, semua orang nak kahwin. Dan saya pun dah besar untuk fikir pasal kahwin. But I know, masa tidak mengizinkan. And calon pun tenggelam timbul. HAHA! Maaf, sayang.

Saya mengimpikan arranged marriage because .... I don't know why, maybe terpengaruh dengan novel. Nampak macam sweet, or boleh dikatakan cinta selepas kahwin. Yes, itu lah yang Islam inginkan. As a muslim, I sokong sangat-sangat sebab tak akan menjadi dosa bila kita ... Berjiwang karat dengan suami kita, kan? HAHA!

Hmmm, tapi nanti what's going happen to my sayang? Leave him alone? Oh, no! Can't do that because I ... My honey bunny tanya, kenapa cakap pasal kahwin??? Dah tak sabar nak kahwin or dah tak sabar nak ... ??? What the sengal question. Memang sengal gila my honey bunny, kan??? I don't know how to answer that question. Act, I don't know the answer. And memang blushing habis lah.

But, I already have the answer now. Sebab saya tertarik dengan sabda-sabda Rasulullah SAW yang mengatakan :-

1. Wanita yang taatkan suaminya, semua burung-burung di udara, ikan di air, malaikat di langit, matahari dan bulan semuanya beristighfar baginya selama mana ia masih taatkan suaminya.
2. Wanita yang taat berkhidmat kepada suaminya akan tertutup 7 pintu neraka dan akan terbuka pintu-pintu syurga. Masuklah mana-mana pintu yang disukainya tanpa dihisab.

SUBHANALLAH!
Betapa pemurahNya Allah SWT.
I hope I can be like that.
I hope I can be a good wife to my lovely husband even I don't know who.

Nak tips bercinta suami isteri, tak???
HAHA!
Enjoy yourself.
Got to go now, selamat tinggal, sayang.
Assalamualaikum.

p.s. lelaki yang baik untuk perempuan yang baik, so berusahalah menjadi yang terbaik untuk mendapat yang terbaik. (^_^)V

2 orang doakan FATIN MIRA jadi ENGINEER:

Anonymous said...

assalamualaikum,
peringatan bersama...

sebelm mengimpikan menjadi isteri atau suami y mithali, ptotnye kita aim jd ank y soleh/solehah dlu..
kita slalu aim y jauh, y dekat kdg2 dilupakan... :)

p/s: buat ingtn bersama jep, impian nk jd isteri y taat tuh bgus dh.. :D

Fatin Mira said...

waalaikumussalam. siapalah yang tak nak jadi anak yg soleh/solehah kan, itu cita-cita terbesar kot. mengimpikan untuk menjadi isteri yg mithali berkait dgn tajuk post ni, kan? so apa yg dihajati mestilah berkait dgn post, bagi saya. cnthnye, xkn lah kita nak ckp baju sedgkan kita tgh buat tajuk ckp mknn, kan? ape ape pun, thanks for the reminder. :D