Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket Photobucket

Tips Bercinta Suami Isteri


Macam dah nak kahwin gamaknya aku.
HAHA!
Eh eh eh, tapi tak pun sebenarnya.
My honey bunny said, "so early and you should focus on your study first and bla bla bla".
Yelah, sayang. I dengar cakap you.
HUH!

Just ignore my honey bunny.
I want to share something here.
Tips untuk bahagia.
HAHA!
Sharing is caring, right???

1. Perkahwinan kerana Iman. Bukan kerana nafsu.

2. Belajar ilmu perkahwinan dengan sebaiknya. Nanti senang nak praktik.

3. Jangan bagi orang luar campur tangan. Hal rumah tangga jangan nak heboh even sekecik mana pun sebab itu rumah tangga kita.

4. Sentiasa nampak menarik di matanya. Bak kata orang, biarlah sejuk mata memandang.

5. Rajinkan diri untuk tolong-menolong. Lagi sweet kalau buat something sama-sama. Contohnya, basuh pinggan sama-sama, jemur baju sama-sama.

6. Jangan malu untuk luahkan perasaan. I LOVE YOU, SAYANG.

7. Jangan salah faham and jangan fikir bukan-bukan. Syak wasangka itu membunuh.

8. Cari persamaan. Kalau ZERO, berubahlah untuk yang tercinta. Cuba suka apa yang si dia suka. Kan lagi sweet jadinya.

9. Jaga kesihatan. Saya jaga awak, awak jaga saya. Wah wah wah, (^_^).

10. Bersyukur dan terima seadanya. Dia yang terbaik untuk awak, so bersyukurlah. Terima apa sahaja kelemahannya, sebab manusia tak sempurna.

Mesti sweet, kan? Hmmm, one day, akan aku praktikkan. Siapa lah tak nak bahagia, kan? Sememangnya dalam Islam, kita kena berkasih sayang. Tapi bukan dengan semua orang. Ada batas-batas tertentu. Yelah, saya ratu dan bukan semua orang dapat bergaul dengan ratu.

Bukan senang nak berumah tangga, macam-macam dugaan. Tapi, saya tahu. "Allah SWT takkan uji hambaNya kalau Dia tahu hambaNya tak mampu" So, kalau kita kena uji, maknanya kita mampu lah. Hargailah apa yang kita ada sementara dia masih ada.

Okay lah, that's all for now.
Jumpa di lain masa.
Assalamualaikum.
And selamat tinggal.

p.s. Nanti bila kahwin, saya ajak kawan-kawan makan kenduri. o_O

2 orang doakan FATIN MIRA jadi ENGINEER:

sesumpahmerah said...

bila nak kawin...

Fatin Mira said...

HAHA! soalan cepu emas. :D hmmmm, nak kahwin bila dah ada orang masuk meminang lah.